Schade melden
Heeft u schade opgelopen?
Bij schade maken wij onderscheid tussen gebruiksschade (toegestane schade) en niet toegestane schade. Onder toegestande schade valt elke vorm van schade die gezien de leeftijd van het voertuig en het aantal afgelegde kilometers te verwachten is. Als we het hebben over niet toegestane schade, is het meest voorkomende voorbeeld materiële schade door een (kleine) aanrijding, waarbij plaat- of lakwerk of onderdelen vervangen moeten worden.
Niet toegestane schade
Het spijt ons te horen dat uw auto is beschadigd. Maak enkele foto’s van de schade en stuur deze binnen 24 uur naar info@lesautohuren24.nl, zodat wij contact met u kunnen opnemen om het herstel van de schade en het gebruik van de vervangende lesauto met u te bespreken. Als wij de schade niet kunnen verhalen op een tegenpartij, kan het zijn dat u verantwoordelijk bent voor het betalen van het eigen risico.
In sommige situaties is er geen andere partij betrokken bij een schadegeval, of bent u zelf de “dader” Het is goed om te weten dat uw voertuig in deze gevallen altijd allrisk verzekerd is.
In veel omstandigheden ligt de “schuld” van de schade bij de tegenpartij. Het bekendste voorbeeld is doordat uw leerling het voertuig tot stilstand brengt en een botsing met een andere auto veroorzaakt. Het is van cruciaal belang dat beide partijen het schadeformulier in invult. Dan verhalen wij zonder kosten voor u de schade op de tegenpartij.
Als u geen schadeformulier heeft, neem dan contact met ons op. Stuur ons binnen 24 uur het ingevulde schadeformulier op info@leseautohuren24.nl.
Bel ons op (06-38691479) om met ons te spreken over de volgende stappen voor reparatie, en wij zullen u gratis een vervangende auto ter beschikking stellen terwijl de uwe wordt gerepareerd. Als de schade niet kan worden gerepareerd, kan u een eigen risico in rekening worden gebracht zoals vermeld in uw contract. Als de reparatie echter minder kost dan het eigen risico, dan wordt alleen het werkelijk beschadigde deel in rekening gebracht.
Schade melden
Heeft u schade opgelopen? U kunt dit binnen 24 uur melden door foto’s door te sturen en een beschrijving van de oorzaak door te geven. Wij zullen u zo snel mogelijk contacteren en tot een oplossing komen zodat u weer door kunt gaan met uw rijlessen!